Bakgrund

onsdag 14 september 2011

En ny lutte-vän


Det blev ett par dagar hemma med barnen, idag är Wilma tillbaka på förskolan och Clara på dagis. Clara hämtade jag igår morse för hennes lilla hand hade svullnat upp. Det visade sig efter besök hos vårdcentralen att det var någon form av bett. Vad vet jag inte. Både handens ovansida och handledens insida var uppsvullet, varmt och rött. Men det var ingen fara och allmäntillståndet var (mycket) bra. Pigga som lärkor! :) Så vi tog en sväng på stan.

Clara fick en ny Alfons. Hon har det senaste halvåret varit inne i vad hon kallar "lutte"-period. Det innebär att hon drar loss små strån ifrån mjukisar (det är bara ett visst material som duger) som hon sedan killar med vid näsan och sedan vill dra upp näsan.

Kan inte vara hälsosamt att ha 1 kg lutt i bihålorna men jag försöker stoppa henne innan hon drar upp det :) Minns själv sådana där småsaker man hade för sig när man var liten. Jag själv låg och kände på ögonfransarna och sög på tummen.

I alfons fall så är det bara hans hår som är det riktiga lutte-materialet :) så vi får se hur länge han får behålla det lilla han har innan han blir helt skallig :)

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Tänk vad härligt knasiga barn kan vara:)
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad