Bakgrund

tisdag 6 september 2011

Canvastavla till ett barn





Den här canvastavlan har jag målat på eget bevåg – det vill säga den är inte en beställning utan finns till salu.

Dikten är så underbart fin – Önskan heter den och är skriven av Peter Lemarc om jag inte minns fel.

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig vänner i rikligt mått
och vänner att lita på.


Jag hoppas att den här tavlan blir en fin present till ett barn. Att fungera som en liten påminnelse och kloka ord efter vägen.

Den är 30x30 cm och botten är i rosa med vita prickar. Den är modellerad och i nedre vänstra hörnet har den ornament.

Maila ljusarumidalarna@gmail.com vid köp. Pris: 450:-

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad