Bakgrund

fredag 5 oktober 2012

En händelserik vecka..




Massor har hänt den här veckan. Bra och utvecklande saker, men jag känner nu när jag börjar slappna av att jag glömt att andas rätt i några dagar. Lägger till med någon hyperventilerande andning som ligger i bröstkorgen istället för från magen. Tror kanske att jag hinner lite mer om jag låter bli att andas :) Borde väl vara tvärt om :)

I mina uppdrag så ingår det att barn lämnar mig och nya barn tillkommer. Förutom att vi har familjehem så jobbar jag ju även med en hel del barn och ungdomar på olika sätt. En journalist var här en dag och intervjuade mig. Hon frågade hur man knyter an till ett barn som man vet att man kan mista imorgon?

En jättebra fråga. Jag tror att jag svarade henne att jag älskar av hela mitt hjärta, utan en tanke på morgondagen. När det gäller samtliga barn så har jag varit med om det, jag kan aldrig mista dom. På det sättet finns barnen alltid kvar oavsett om det handlar om en dag eller flera år. Många finns ju även kvar i den fysiska formen och inte bara i minnet. Så sent som idag kom vår stora prinsessa hem och firade sin 18-årsdag.

På bilden ser ni en måttsticka som blivit klar. Jag har en del bilder att visa er, men nu ska jag ägna mig åt teven med barnen. Fredag innebär ju Cirkus Imago, Världens Bästa fritids och Barda. Ni småbarnsföräldrar vet vilka program jag pratar om : )

Kram/Veronica

PS Måttstickor görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris: 399:- exkl ev frakt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad