Bakgrund

onsdag 8 februari 2012

Canvastavla Du är allt



Såg ni "Mot alla odds" igår på SVT? Jag har ju tipsat er om det programmet tidigare. Blev lite illa till mods igår när jag fick läsa att en av deltagarna, Madelene Lundgren, avlidit innan programmets premiärprogram i en tragisk olycka.

Igår fick man lära känna henne lite bättre och höra hennes historia om hur en tumör i benet hon fick i tidiga tonåren ledde till en amputation av hennes ben. Och nu är hon borta. Som bara för månader sedan var en så ung, levande och vacker tjej. Livet är så skört.

Jag har målat en canvastavla som är 30x30 cm med texten ur den vackra sången "Du är allt". Den här sjöng jag när min älskade kusin gifte sig för två år sedan, och den är så vacker. Har förstått att det är många som kan känna igen sig i dom fina orden.

Tavlan finns till salu, maila vid köp till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris 550:- Vill man ha den mer personlig går det bra att skriva till namn etc på tavlans kanter.

Just nu håller vi på med en liten ombyggnation här hemma. Eftersom vi snart har en lokal behöver jag inte förvara alla möbler hemma och då kan vi använda den delen av garaget som tidigare var lager till att göra ett rum. Nu ska det byggas och isoleras. Allt för att kunna bo kvar i det här huset med en familj som växt betydligt sen den dagen vi flyttade in.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad