Bakgrund

torsdag 22 april 2010

Auktionsfynd och inspirationer

Idag har jag och tjejerna varit till Tulivippan i Gagnef för att lokalisera loppisfynd. Jag älskar att gå på loppis även om jag ofta kommer hem tomhänt. Det är kul att gå och botanisera och vända på prylar. Tulavippan är ju dessutom gigantiskt stort, även om mycket kändes ... dyrt... för att vara loppis. Men det är absolut värt ett besök. Jag kom hem med en liten byrå, två paradhandukshängare och en liten kista. Och lite tablettaskar till småtjejerna.

Sedan stannade vi till på, ursäkta mig om jag missminner mig om namnet, men jag tror att det heter Loftgården. En underbart litet hus där jag ville ha i princip allt. Fina nötta dörrar, mycket zink, mycket vitt, brädor, skänkar och små prydnadssaker. Därifrån kom jag hem med en rund krans som fick plats i vår trappa till övervåningen och en linnepåse med franskt mjöl-tryck. Imorgon tänkte jag fota alstren så ni får se. Den var sååå fin. Nästa inköp till vårt vardagsrum blir en stor skänk. Jag bearbetar min man =D Snart vill han ha en lika mycket som jag. Eller i alla fall nästan.

Ikväll har vi lite kistfabrik här hemma. Det engagerar i alla fall ett av våra fyra barn som målar för fullt :) En rolig familjeverksamhet. Hittade fina ramar på Panduro häromdagen som jag också har målat och textat idag. Får fota lite imorgon när ljuset tillåter.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad