Bakgrund

onsdag 29 augusti 2012

Måttsticka till Selma






Här är en måttsticka som är en present till en liten gullunge vid namn Selma. Hoppas att det blir en fin present!

Måttstickorna är runt metern långa och här kan man följa upp längden i takt med att barnet växer. Vill man så kan man göra små noteringar och datum som man prickar in. Kanske en gång i halvåret eller om året. Roligt att se hur dom växer och kanske jämföra med sina syskon.

Efter kanten står det
Växer i rasande fart... längre än hela brädan snart. 

Det går lite i ett här hemma just nu. Mina att-göra-listor är så fullproppade så det knappt är läsbart. Vi har härliga ungar runtom oss just nu. Dessa barn som inte är våra egna, men som vi får "låna", förgyller livet och berikar det på så många sätt. Dom lär mig mycket och ger mig mycket insikter. Ni vet vilka ni är. Snart tar vi dock ett avbrott ifrån vardagen och reser iväg på en veckas semester. Bloggen kommer dock att fungera som vanligt, eftersom jag allt som oftast schemalägger mina inlägg om saker jag målar.

Kram/Veronica

PS Måttstickorna görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris: 399:- (exkl ev frakt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad