Bakgrund

måndag 19 april 2010

Veckans bagare här bor i staden


Idag har dagis skickat med oss en inköpslista till muffins eftersom Wilma är Veckans Bagare. Barnen har fått turas om att varsin vecka få baka muffins med en dagisfröken (eller pedagog som det kanske heter) och imorgon är det Wilmas tur. Jag har packat ner mina fina muffinsformar från Greengate som jag fått av Helena. Dom är så söta, och med lite muffinssmet så blir dom nog helt oemotståndliga. För er som inte känner till märket Greengate råder jag er att göra lite sökningar. Det är ljuvliga mönster med rosor, pasteller och prickigt. Lite amerikanskt retro tycker jag. Och jag fullkomligt älskar det.

Idag har vi för övrigt varit i stallet och lärt oss att rida igen, jag och Wilma. Det gick väldigt bra, och idag fick vi trava. Jag tror och hoppas att vi uppskattar det lika mycket båda två. Sen hann vi med ett besök hos min syster på hemvägen.

Tog en bild på dom här söta frukostskålarna som jag har i mitt vitrinskåp i köket. Jag har köpt dom på Underbara hem i Eskilstuna, men jag har faktiskt sett liknande på t.ex. Nisses (dock ej vita). Dom kostar ca 25-30:- Visst är dom söta? Dom ger mig också den där amerikanska lantkökskänslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad