Bakgrund

söndag 1 juli 2012

Dop för Florence

Tavla jag målade till Florence. Är en söt liten
ängel i mitten med randiga strumpor och hjärtat
på rätta stället. Runt tavlans kanter står Florence alla
födelseuppgifter, gram/längd/födelsedag osv.

Kan göras på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com.
Pris: 375:- 20x20 cm

 

Kristian "Kribba" Florence pappa

Prästen

Florence moster Malin



Jeppes kusin Madeleine i söt Sverigedräkt, som är jämngammal med vår Clara. 

Tissel tassel...

Clara och Malin häller upp dopvatten. 


Wilma fick hjälpa prästen med allt ifrån att bära hans
väska till att dela ut program och torka Florence huvud. 




Här satt jag och Jeppe och sjöng

Florence mamma Mathilda

Huvudpersonen Florence








I lördags var vi bjudna på dop för Florence som är Jeppes systers barn. Jeppe har tvillingsystrar, Malin och Mathilda, och nu var det Mathildas dotters dag. Lilla Florence, världens sötaste lilla tjej. 


Vi var utomhus, i deras sommarställes trädgård. Vi klarade oss ifrån regnet och det var så vackert. Först bjöds vi på grillbuffé, sedan blev det dopakt, och därefter kaffe och tårta. 


Jag och Jeppe sjöng, bland annat den här som är så söt så jag fick hålla nerverna i schack för att inte bli tårfylld. 


Det är något magiskt med dop och med bröllop. Jag blir så rörd när prästen pratar om barn och vilken lycka det är. Ett nytt liv som ska formas och blomma. En liten människa som man får följa i livet. Det är så vackert. 


Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad