Bakgrund

måndag 2 juli 2012

Bräda – Jonas Gardell



Imorse gjorde jag första delen i en rotfyllning av en tand. Jag var livrädd, man har ju hört om rotfyllningar... Det har ju lika dåligt rykte som att dra ut visdomständer. 


Har förmodligen fått en smäll på tanden när jag var liten (det var ett möjligt scenario eftersom infektionen inte är orsakad av ett hål i tanden). Har ett minne av när jag och min syster slogs om en brödkavel. Jag åkte på en rejäl smäll så jag ramlade baklänges när hon släppte (efter att vi dragit allt vad vi orkat åt var sitt håll under en lång stund). 


Men jag måste säga att rotfyllning var ju det bästa jag har gjort hos tandläkaren. Jag är ju fullständigt livrädd för att gå till tandläkaren, men det här var en fröjd. Inget gjorde det minsta ont och dessutom slapp jag se nåt eftersom jag fick en blå gummiduk i hela ansiktet :) 


Den här fantastiska texten av Jonas Gardell har nu även skrivits på en bräda. Läs och njut!




När jag var liten kunde jag trolla
När jag var liten kunde jag trolla
Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vatten,
färdas obegränsat mellan tid och rum,
jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.
När jag var liten kunde jag trolla.
Det var innan de lärde mig att jag inte kunde 

- Jonas Garde
ll



Kram/Veronica


PS Brädor görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris: 375:- med valfri text. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad