Bakgrund

tisdag 2 juli 2013

Bräda - skyddsängel



Kör inte snabbare 
än din 
skyddsängel flyger

En lite mindre bräda som en vän till mig skulle ge som present till sin vän. 

Vissa borde ha en sådan skylt i bilen och påminna sig själva om att dom inte är odödliga. Jag har haft körkort i snart 15 år men har aldrig varit med om en olycka *peppar, peppar*. Sedan är jag väldigt försiktig i trafiken. Jag kör hellre långsamt än fort. Även om man litar till sig själv så vet man aldrig vilka andra människor som vistas i trafiken. 

Men den här texten passar inte bara in på fordon utan även på livet i allmänhet. Man ska vara tacksam för livet och förstå att det är en gåva till låns. Och vara rädd om sig själv och andra. 

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad