Bakgrund

onsdag 8 februari 2012

Välkommen till världen



Florence fem dagar








29 januari födde Jeppes syster Mathilda en liten flicka. Vi hälsade på efter några dagar. Jag målade en liten kista till Florence där dom kanske kan spara hennes band från BB, första bilderna på dom, första hårlocken och tappade tänder.

Det kanske skulle vara roligt att få tillbaka sedan när man blir vuxen. Jag ångrar att jag inte hade så bra idéer när jag själv födde barn :) Nu har jag över scrap bookade "första-boken-om-mej" med fasttejpade bäbisband och pressade blommor.

Önskar den här fina lilla familjen all lycka. Det är kämpigt att få sitt första barn när allt är så nytt. Amning, vakna nätter och bäbisar med magont och man funderar om man gör rätt. Sedan går det av bara farten och man minns knappt hur livet var före.

Wilma och Clara var så stolta när dom fick hålla sin lilla kusin. Och Clara höll nog med om att det var dags att sluta med den där nappen nu... : )

Kram/Veronica

2 kommentarer:

  1. God morgen!
    Dette var virkelig en flott kiste, og for en herlig liten baby :)
    Ha en nydelig dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk kista! Undrar om du kan göra fler? Och vad de i så fall kostar?
    Gör du barn-gungstolar?
    Hälsning från Karlstad med släkt i Ilbäcken, Dala Järna.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad