Bakgrund

söndag 14 november 2010

Världen är uppochner




Vi kan skicka satelliter till mars,

men inte förhindra att barn svälter.


Vi kan byta ut ett hjärta,

men i många länder dör barn av ett myggbett.


Vi lagstiftar om tullar och skatter,

men i 11 EU-länder är det tillåtet att slå barn.


Miljarder spenderas på vapen,

istället för att se till att alla får gå i skolan.


Världen är upp och ner –

hjälp oss att vända den rätt.



Ni som följer och läser min blogg vet att jag från början hör hemma i reklambranschen. Reklam intresserar mig – och då menar jag inte reklam för att få oss konsumenter att köpa den senaste mascaran som ska ge oss förlängda ögonfransar eller det senaste tvättmedlet som ska få oss att få tvätten renare än ren.

Sådan reklam tycker jag är lika irriterande som alla andra och jag försöker att sålla bort sådant ifrån vårt informationssamhälle där miljontals budskap försöker nå oss varje dag.

Men jag hajar till när jag påverkas av en reklam och speciellt en sådan som berör mig i hjärtat. Det här är en sådan.

Vi har bestämt oss för att vi kommer att ge några av släkt och vänner, ett julgåvokort ifrån Rädda Barnen i julklapp. För den som redan har allt, varför ska man ge ännu en slips eller påslakan. Nej – i år ska vi göra någon nytta här i världen. Och jag är övertygad om att det kommer att värma lika gott på julkvällen som en ny halsduk.

Imorgon får ni lite nya bilder på det jag skapat senaste tiden. Hoppas att ni alla mår bra!
Kramar/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad