Bakgrund

lördag 17 mars 2012

Måttsticka till Oliver




Helger innebär ingen sovmorgon för oss, våra barn vaknar 06:20-06:40 oavsett dag. Jag kan känna lite längtan efter när mina barn är stora nog att uppskatta att sova ut en stund på morgonen... Eller stora nog att kunna göra sin egen frukost för att man själv ska få kunna sova liiite längre på morgonen.

Men vid det laget så saknar man kanske småbarnsåren istället :) Eller också är man så van att gå upp tidigt så man kanske inte vill ta sovmorgon ändå.

Jag och Jeppe brukar turas om att låta den andra sova ut en stund på helgerna. Det är enda sättet att få till en sovmorgon. Imorse gick jag upp så imorgon får jag ligga och dra mig en stund. Det är vardagslyx :)

Den här måttstickan ska bli en present till en liten Oliver. Måttstickorna är ca 1 meter långa och hängs upp på väggen. På sidan står det "växer i rasande fart.. längre än hela brädan snart" och överst brukar jag skriva den information om barnet som man vill ha med. Här kan man då göra små streck och markera hur barnet växer med någon månads mellanrum. Jättefin som doppresent eller till födelsedag.

Måttstickorna görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris: 399:- (ev fraktkostnad 150:- med Posten eller 125:- med Bussgods).

Önskar dig en härlig lördag! Här blir det en lugn helg. "Bara vara" är vårt motto den här helgen.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad