Bakgrund

tisdag 13 mars 2012

Doppresenter till Annabelle





Barn är det häftigaste som finns. Jag är så oerhört tacksam för alla barn som korsar min väg. Dom gör mig till en bättre människa.

Alla barn är unika och ingen är den andra lik. Det är så det ska vara. Vi ska låta barnen få vara just barn och få växa och bli olika personligheter.

Miljö spelar en viss roll, det tror jag med, men jag kan bara se på mina två minsta och se vilka olika individer dom är, trots att dom vuxit upp i samma familj.

Ni har säkert liknande erfarenheter. Jag har en liten som är tvärlugn. Även om stormen river och åskan far så hetsar hon inte upp sig i onödan. Hon är en glad och oerhört snäll tjej som uppskattar mys och lugn och ro. Gärna läsa böcker, plocka med små djur i bondgården och se på film.

Hennes äldre syster är hennes raka motsats. Det ska hända saker från det att man slår upp ögonen på morgonen. Hon GÅR inte till toaletten, hon SPRINGER. För tänk om man missar något på vägen. Hon vaknar och frågar "vad ska vi göra idag". För henne är det viktigt med fart och fläkt.

Barn är så anpassningsbara. Jag tänker ofta på det i vårt arbete med familjehem. Mina barn frågar aldrig om varför någon av ungdomarna bor hos oss. De accepterar situationen precis som den är. De lever i nuet, och det är så häftigt att se.

I lördags hade vi en heldag i skogen. Vi gjorde en brasa, fiskade, kastade stenar i sjön och bakade pinnbröd. Just då var vi bara där. Och det fanns inget annat.

Ibland behöver jag komma just ut i naturen för att känna det. Det är på något sätt lättare att släppa måsten och krav när man inte är hemma och ser tvättmaskinen eller mobilen. Jag behöver vara nerkopplad för att bli avkopplad.

Och när man lever just i stunden så blir alla känslointryck starkare och just där får jag ro i själen. Då känner man att det enda som spelar någon roll är just den stunden. Att man får vara med om det. Mina barn är det viktigaste jag har. Och jag är så oerhört stolt över att vara deras mamma och oerhört tacksam för de andra små guldkornen som jag får ha runtom mig.

En liten Annabelle ska få en dopbräda och en måttsticka i present. Dessa görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris 399:- (måttsticka) och bräda 375:- med valfri text.

På måttstickans kant står "Växer i rasande fart... längre än hela brädan snart". Fin att hänga i barnens rum och mäta hur barnet växer.

Brädorna är ca A4 i storlek och du kan själv välja dikt och utformning om du har andra önskemål.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad