Bakgrund

torsdag 30 december 2010

Växasäng och överkast






Julafton har sprungit ikapp oss. Vi har haft det så fantastiskt skönt! Vi var hemma hela familjen, så det blev många klappar, god mat och härligt sällskap. Vi tände ljus och väntade in tomten som kom med stora säcken. Det är nog inte så många saker som kan överträffa de glittrande ögonen hos dom små när dom ser tomten komma utanför, pulsandes i snön, med lyktan i högsta hugg. Det är något alldeles magiskt!

Juldagen och de närmaste dagarna därefter spenderades i Eskilstuna med mina svärföräldrar och svägerskor. Det är en stor familj och det var skönt att kunna tillbringa lite sammanhängande tid med dom. Och min svärmor låter mig ofta vila, när vi är där så tar farmor över och en trött 4-barnsmamma kan ägna sig åt lite sovmorgon och att bläddra i en inredningstidning med en kopp kaffe. Bara en sån sak!

Nu är vi hemma igen. Alla ungar har jullov så vi tar dagen som den kommer. Idag träffade jag min allra bästa vän Helena. Med småbarn så blir det inte tillfälle att ses så ofta som jag skulle vilja, även fast vi hörs på telefon nästan varje dag. Jag är så lyckligt lottad som har en sådan vän.

Ikväll fick vi besök av två andra mycket kära vänner med sin lilla Adam. Som alltid ett väldigt kärt återseende.

Som ni förstår så har det inte blivit så mycket målandes den här veckan. Men en växasäng har blivit klar i alla fall!

Och de andra bilderna visar vårt sovrum, jag har äntligen hittat ett överkast!! Jag har letat ett bra tag nu efter det rätta. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad jag var ute efter men när jag hittade det här så visste jag att jag hade letat klart.

Många kramar
/Veronica

4 kommentarer:

  1. Hej mysiga grannar! Veronica, Jesper, Wilma och Klara. Det är alltid uppmuntrande att se din trevliga och ljusa blogg. Vi vill önska er ett riktigt Gott Nytt År 2011.
    Henny och Roland

    SvaraRadera
  2. Hej, vad gulliga ni är! Önskar er detsamma från oss alla! Gott nytt år! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hej! jag hittade precis hit och vet inte hur det hela går till, men den sängaveln på bilden ovan är som en dröm!
    Hur går det hela till? kan man lägga en beställning för att få något liknande och vad skulle det kosta osv?

    Tack för en otroligt, härlig och vacker blogg!
    MVH Rebecka

    SvaraRadera
  4. Hej Rebecka, menar du dörren som är sänggavel på bilden ovan? Det går jätte bra att maila till mig (veronicis@hotmail.com) så kan jag ta din beställning och du får prisuppgifter. Tack för att du kikade in! Kram/Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad