Bakgrund

onsdag 15 december 2010

Sänggavel Goodnight Sweetheart




Nu har jag äntligen en sänggavel klar. Goodnight Sweetheart har jag skrivit på den. Kan väl knappast tänka mig ett sötare budskap att vakna och somna till.

Nu har jag fått påfyllt i lagret med möbler. Har fått hem en gammal barnmatstol, några köpmansdiskar, växasängar och lite annat smått och gott. Så håll utkik på bloggen.

Imorse stod termometern på nästan 19 minusgrader. Det är lite väl kallt för min smak. Det hade varit skönt med i alla fall tio grader varmare. Men det är vackert! Och nu tågar julen in med rekordfart. Så det är dags att ta tag i dom sista julklappsinköpen och lägga in sillen. Min underbara svärmor gör världens godaste Currysill, den ska vi ha på julbordet i år. Det är fel recept för jag tror att hon har purjolök och inte äpple i sin, men det ska jag ta reda på :)

Igår när vi bakade knäck stod det ett mycket bra tips i receptet. Att man skulle ta den tomma gräddkartongen och fylla med knäcksmeten för att sedan bara hälla ur den och i knäckformarna. Det fungerade superbra, och det kändes väldigt skönt att slippa stå och försöka diska skedar och bunkar fulla med knäcksmet. Det räcker ju med att försöka få rent spisen.

Många kramar!

3 kommentarer:

  1. Jag slutar inte förvånas över så fint du textar på alla möjliga saker som du visar upp här. Tänk om man hade en liten, liten gnutta av din talang!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej, och tusen tack för dina värmande ord! Så roligt när gulliga människor hälsar på här för då hittar jag tillbaka till din (och många andras) fina bloggar. Det är så roligt! Tusen tack återigen! Kram/Veronica

    SvaraRadera
  3. Hej hej jag undrad vart man kan köpa sådana här sänggavlar helt underbar. jag letar och letar men alltid sålt ): Har köpt vårat första hus på landet och måste ju bara ha en liknande Skulle verkligen uppskatta svar
    MVH Petra

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad