Bakgrund

tisdag 20 augusti 2013

Thailand del 1























Så är vi hemma igen efter en lång semester i Thailand. Vi har varit i Phuket och haft det så fantastiskt skönt som man bara kan ha det på en semester. 

Det var en drömresa och jag är så glad att vi kunde göra den tillsammans. 

Här bodde vi, på Sunwing Resort Kamala Beach. Barnen älskar Lollo och Bernie, som i Thailand även hade en till vän, en elefant vid namn Woodie. Fanns inget att klaga på gällande hotellet, vi har nog varit så nära paradiset man kan komma, och hade gärna stannat ett par veckor till. 

Visar lite bilder från semestern här, men det kommer ett inlägg till med fler. Vi har hunnit med att se och göra mycket, men vi har även haft tid att landa tillsammans som en familj. Bara vara med varann, prata om dåtid nutid och framtid, och göra planer tillsammans. 

Vi reste till Thailand under lågsäsong, men jag har svårt att hitta något negativt med det. Visst var det några skurar, men knappast så att det störde. Kom det en regnskur på en halvtimme varannan dag, så tyckte barnen mest att det var skönt. 

Tvärtom fick vi en resa för halva priset jämfört mot december, inget slagsmål om solstolar med övriga hotellets gäster, lagom lugnt och med stora möjligheter till prutning eftersom det inte var turistsäsong. Samma temperatur som högsäsongen, men lite lugnare. Några magåkommor var oundvikligt men inga stora incidenter, vi var friska nästan hela tiden. 

Den här resan kommer jag att bära i mitt hjärta resten av livet. 

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Hej! Jag med familj var i Thailand och bodde på Sunwing Resort Kamala Beach i Mars 2012 och det är bland de bästa resorna vi har haft! Både hotellet och resan i sig! I vill väldigt gärna åka tillbaka. Kul att ni också är nöjda med er resa!

    Mvh Susanné

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad