Bakgrund

tisdag 11 maj 2010

Betongboll och bräda





Jag älskar naturmaterialet betong, både att gjuta själv och som en plats i min inredning. Den här betongbollen har jag inte gjutit själv, men väl hittat på en hantverksbutik inne i stan. Jag skrev på den idag. Texten "always do what you love" tänkte jag skulle påminna mig, min sambo och livskamrat, våra 4 barn och alla våra vänner att ta vara på dagen och att alltid försöka göra det som man mår bra av. Det som får en att växa, det man själv älskar.

Brädan citerar en sång ifrån Ulf Lundell som jag sjöng när min syster gifte sig för fem år sedan. Idag är det bara du och jag. Idag är det bara vi två. Du är min och jag är din och kärleken förde oss samman. Det är en fin strof och jag minns vilken lycklig dag det var för dom och för oss som fick dela den med dem.

Brädan finns till salu på Tradera. Klicka här för att komma till auktionen. Kanske passar den bra som en present till ett bröllopspar i sommar. Auktionen startar på 1 krona.

Vill du beställa egna texter på brädor, maila till veronicis@hotmail.com

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Gullunge, det var faktiskt sex år sedan :) kram syster

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad