Bakgrund

fredag 22 oktober 2010

Adams doppresent




Imorgon ska vi som sagt delta på Adams dop. Och det är alltid lika roligt att få vara med på sådana här tillställningar när man får fira ett älskat barns födelse. Dessutom har vi ju fått äran att sjunga. Vi ska sjunga Prins Noel och Sång till Friheten. Så nu går gitarren varm här hemma och vi försöker sätta stämmor och sångtexter.

Förutom att jag textar brädor och möbler så är jag i grund och botten utbildad Grafisk Formgivare. Det har blivit lite lite av det på slutet. Därför kände jag att det var dags att göra något i dom här krumlurprogrammen, helt enkelt för att jag tycker att det är så roligt.

Det blev två kvadratiska tavlor som Adam ska få. På den första har jag kastat in ord som vi förknippar med Adam och på hans väg genom livet.

På den andra har jag citerat Jonas Gardell. Barn har ju så livlig fantasi och vi berättar enastående sagor. Och det är någonting bra. Jag önskar alla barn att få vara barn så länge dom kan. Och drömma om drakar och prinsessor och tomtenissar.

Min Wilma är 5 år nu. Och det är mycket som snurrar i hennes lilla huvud. Det är en del tankar på himlen och döden. När vi pratade om morfars närstående pension så sa hon "Kommer morfar snart att åka till himlen nu när han är så gammal så han inte kan jobba nåt mer?"
Och igår sa hon "Hur går det egentligen till när man kommer till himlen?
Åker man ifrån sjukhuset eller tar man bussen?

Det är så charmigt. Här är Jonas Gardells citat.

När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet,
färdas obegränsat i tid och rum,
jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.

När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan de lärde mig att jag inte kunde.

Jonas Gardell

Ha en fin dag allesammans! Och är det någon som är intresserad av grafiska tryck likt det här, med egna texter, illustrationer eller andra idéer så hör av er! Ha en underbar dag med mycket fredagsmys!

Kram/Veronica

PS Pappa tack för tidningen, du är bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad