Bakgrund

måndag 6 mars 2017

Huller-om-buller-tavla till Benjamin

Nu har vi haft ett skönt sportlov. Wilma, min äldsta dotter har hälsat på sin farmor i Eskilstuna nästan hela veckan. Så jag och hemmavarande barn har roat oss med bowling, badhus och bio. Som så många andra sportlovslediga tydligen :) 

Jag har även gjort en del fransförlängningar, jag har ju gjort min utbildning och ska nu göra 15 nyset innan jag är redo för att göra provet och förhoppningsvis bli certifierad. Om du bor i Borlänge-trakten och vill prova så skicka ett mail så bokar vi en tid. Ord pris för ett nyset är ungefär 1 600:- men jag gör det nu till elevpriset 600:- Tänk på att du behöver avsätta ca 3,5 timme. Inom 4 veckor gör man sedan en påfyllning som tar ca 1,5 timme där man täpper igen eventuella luckor. På så sätt har man alltid långa och fylliga ögonfransar. 

Min minsta, Clara älskar pandor så igår gjorde vi en vinyl till hennes dörr till rummet. Jag använder mig av Silhouette Cameo som skriver ut vinyler till t ex väggar, bilar, skyltar eller kläder. Man kan även använda den till pappersfigurer (t ex till Scrapbooking) men det har jag ännu inte provat. Det är lite för få timmar på dygnet fortfarande. 

Nedan syns också en huller-om-buller-tavla till en liten Benjamin. Han har fått ord som passar till honom samt blåa hjärtan. Tänk på när ni gör beställningar av huller-om-buller-tavlorna att ni skriver om ni vill ha detaljer i t ex blått, rosa eller någon annan färg. Jag brukar inte lägga till dessa per automatik eftersom en del av er vill ha den i enbart grått och svart. Lite kul också att ni brukar be om figurer, babblarna, tigrar, nalle puh och olika blommor är några av dom symboler ni efterfrågat. Sedan som vanligt, 12-15 ord, barnets fullständiga namn, vikt, gram, dopdag, födelsedag (plus ev klockslag). Beställningar görs till ljusarumidalarna@gmail.com. 

Snart kommer tre möbler (halleluja) till salu. Det var riktigt längesen.. Det kommer att komma två vitrinskåp och en byrå. Många mailar mig och frågar om växasängar nu och kanske kommer jag att måla några under våren.

Kramar till er alla och tack för att du tittade in. 

PS Vill ni se mer dagligen vad jag gör så försöker jag att starta upp och skapa rutin med mina sociala medier. Ljusa rum i Dalarna finns på både Facebook och Instagram, följ mig gärna där. Kanske ser du din beställning där. 


Ingen tvekan om att det bor en pandaälskare här <3 td="">

Framförlängning före och efter. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad