Bakgrund

lördag 22 juni 2013

Midsommar 2013






























Lite bilder från årets midsommar. 

Min största tjej, Wilma, har gått på Kickis Scen- och Showskola under en vecka. Dom har dansat, showat och sjungit i en hel vecka från morgon till eftermiddag. Så vi inledde midsommarfirandet med att titta på deras show. Så himla duktiga, jag blev alldeles rörd. 

Wilma har dansat i flera år, det är något som hon tycker är roligt, och många är timmarna i veckan som hon övar hemma. Sjunger och dansar framför spegeln. Nu har hon börjat skriva egna låtar och startat sitt första band också. Det är en musikalisk liten tjej. 

Och lillasyster ska också börja på dansskolan till hösten, men hon har snappat upp många steg redan av sin storasyster =)

Vi har haft en skön midsommar, förutom att vi har ätit så man nästan spricker. Det är på både gott och ont att spendera midsommar med Jeppes familj där nästan alla är kockar =) Det blev tacotårtor en kväll och obligatorisk midsommarmat till lunch dagen efter, och grillning senare. Jag stod för tårtan efter lunchen, och bearnaise samt potatissallad till kvällens. Jag brukar göra Per Morbergs variant. Recept här. 

Helgen kunde inte ha blivit bättre. Vi spenderade den med familjen och det är väl så det ska vara. Var väl bara myggen som var lite väl hårda mot Clara och bet henne under ögat så hon svullnade rejält. Hon verkar ha någon form av allergi som sin pappa, för hennes bett svullnar jättemycket. Någon som är kunnig inom det området? Tips? 

Hoppas att din midsommarhelg är underbar!

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Sååå fina bilder, bra fotat Vera. Vilken fin helg ni haft. Vad stolt jag blir över fina Wilma som är så stor och duktig! Kramar / Micke

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad