Bakgrund

torsdag 20 juni 2013

A3-bräda till Eskil



Den här brädan är till en liten kille som heter Eskil. Tycker att dikten var helt fantastisk. Sådär sagolikt mysig som passar för ett litet barn. Eller palt :) Kärleken mellan förälder och barn är detsamma, oavsett om det handlar om människor eller om djur. 

Läs och njut! 

Tänk om jag var hare och du min lilla palt
Jag skulle ge dig kärlek och vara med dig överallt
Vi skulle skutta över skogar, åkrar, ängar
Hoppa högt och göra djärva, tvära svängar
Vi skulle busa i månens bleka sken
Och sniffa nattens dofter ur sommarvarm syren
Vi skulle snatta sallad ur en öde köksträdgård
Och sova under motorhuven i en rostig gammal Ford
Jag skulle skydda dig mot räv och hök och hund 
Och inte gå ifrån dig en endaste sekund

Dikten är skriven av Lena Sjöberg. 

Kram/Veronica

PS Brädor görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris A3-bräda som bilden, 475:- exkl frakt 80:- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad