Bakgrund

tisdag 13 mars 2012

Grattis älskade Jeppe





Förra helgen fyllde Jeppe år. Han väcktes av en hel rad av små barn och mamma med frukostbricka. Vi har även en tradition när någon fyller år att man måste slå med kastrullock som "musik" till ja må han leva.

( Det är en tradition som jag har med mig sedan barnsben, min morfar var väääldigt noga med att det var så det skulle gå till, han sjöng nog högst av alla :) . Och jag minns hur mysigt det var att gå upp i nattlinne och få sina lock och sedan väcka den som fyllde. )

Så halv sju på morgonen rotade jag fram en hel hög med lock och dom gick på rad i trappan, spelade högt med sina lock och sjöng för fulla muggar.

Sedan bakade vi muffins, barnen fick göra helt själva. Blanda, röra och sedan dekorera. Och på eftermiddagen hade vi kalas för släkt och vänner. Mys mys mys.

Kram/Veronica

PS Ni har väl inte missat att Leilas General Store har öppnat nu? Igår när butiken slog upp dörrarna gick det knappt att komma in på sajten. Kanske går det bättre idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad