Bakgrund

måndag 26 juli 2010

Susannes kista




Den här kofferten har jag reserverat för gulliga Susanne. Det är min svärfars syster som bor i Göteborg. Jag hoppas att den passar fint hemma hos henne.

Carpe Diem – fånga dagen. En populär fras på möbler, man får komma ihåg att verkligen läsa orden, och ta till vara på dagen. Det är så lätt att man bara rusar på och glömmer att leva i nuet. Jag tjatar ofta om mindfulness men det är svårt att komma ihåg just det. Men jag försöker lära mig av mina barn, dom är experter på att göra just det.

Jag minns inte vart jag läste det, men var det kanske Gandhi, som fick frågan – Vad tänker du på när du borstar tänderna? Att jag borstar tänderna, svarade han. När jag borstar tänderna tänker jag ofta på tusen saker, utom just att jag borstar tänderna. Men jag är medveten om det, så jag jobbar på det.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad