Bakgrund

söndag 16 juni 2013

En vecka vi sent ska glömma...















Så kom den där veckan som vi sett fram emot, men som tagit mycket tid och energi. Min Jeppe tävlade med sitt band Ovan Jord i Svensktoppen nästa. Dom slutade på en andra plats, men i mina ögon är dom vinnare. Deras första spelning inför publik i den här konstellationen och då gjorde dom det live i Sveriges Radio med bravur. Jag är så stolt över min duktiga man. 

På kvällen hade vi stor tillställning här hemma med öppet hus, vi blev en hel del vänner, familj, nära och kära som kom. En jättelyckad kväll med mycket skratt och sång. 

Samma kväll fick vår Rickard gå på balen med sin prinsessa My och jag blev så stolt och rörd. Så stor han blev med kostymen på, och vilket vackert par. 

Min största tjej, Wilma, slutade första klass. En tår kom i ögonvrån när dom spelade Idas Sommarvisa på blockflöjt. Ett tufft år för min stora tjej men vilken fantastisk läkekraft barnen har. Hon är klok och varm. Jag är så stolt över vilken fantastisk flicka jag har. Det har krävt många tårar och svåra samtal men det för oss närmare varandra. Och nu är första skolåret över. Nästa år väntar årskurs två, nytt klassrum men samma fina fröknar. 

I fredags fick vi även ta del av ett studentfirande för en tjej som är en vän till vår familj. Det ligger mycket hopp och glädje i luften nu. Den där allra första stunden på sommarlovet. Man kan inte bli annat än lycklig när man ser studenterna som sjunger om sina lyckliga dagar. 

Hoppas att sommaren bjuder på mycket sol till skillnad mot förra årets som bara regnade bort. Nu ser vi fram emot många fina dagar ute på sjön med solsken, bad och jordgubbar. 

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad