Bakgrund

fredag 7 juni 2013

Canvastavla till Agnes




Jag önskar dig inte guld mitt barn - 
ej heller pengar och makt. 

Jag önskar dig modet att vara dig själv 
och stå för det du har sagt. 

Jag önskar dig inte en stenfri väg, 
men kraften att vägen gå. 

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått 
och vänner att lita på.

En oerhört vacker dikt, något som förmodligen alla skriver under på. 

Idag har vi skakats av en hemsk båtolycka som inträffade igår, precis inpå knuten vid vår lilla sjö. En 10-årig flicka drunknade när deras lilla fritidsbåt krockade med en sten och samtliga i båten ramlade ur. Ingen hittade den lilla flickan och flytvästen satt fast på båtens undersida. 

Många poliser och hundar har setts i vår lilla by Ornäs idag, den lilla flickan hittades död vid 13-tiden. En hemsk påminnelse om hur skört livet är. Mina tankar går till familjen idag, och jag hoppas dom finner styrkan att överleva. 

Jag kramar mina barn extra mycket idag och tänker på hur ofattbart tragiska saker som faktiskt händer runt om i landet, varje dag. 

Kram/Veronica

PS Beställningar görs till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris på tavla som ovan, 550:- (exkl frakt), 30x30 cm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad