Bakgrund

måndag 10 november 2014

Bräda till Felix




Den här brädan har en så fin och populär dikt som heter Önskan, skriven av Inger Thörnqvist.  Barnet som fått brädan heter Felix och firar snart sin 1-årsdag. Brädan var dock en present till dopet, som ägde rum i juni i år. Hoppas att det blev en fin present till ett älskat barn. 


   Jag önskar dig inte guld, mitt barn

    ej heller pengar och makt.

    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.

    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.

    Jag önskar dig vänner i rikligt mått
    och vänner att lita på.


Brädor görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris, A4, 375:- exkl frakt.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad