Bakgrund

måndag 30 juli 2012

Tack för idag … tack för en underbar vanlig dag





Idag har varit en B R A dag. Jag startade tidigt imorse med två lugna timmar innan resten av familjen vaknat, hann med en hel del. Sedan fortsatte det med fransförlängning och ögonbrynsplock av bästa Marielle på Fransförlängning Dalarna. Jag hann till och med med en tupplur på britsen. 


Före det så hann jag med ett möte på parkeringen vid 9-snåret på morgonen. Det var ett sådant där spännande möte som knöts ihop senare på eftermiddagen när vi möttes igen. En för mig okänd person, men det ledde till en del samtal med min Wilma (vi filosoferar en hel del tillsammans, hon är för mig den klokaste lilla 6- snart 7-åriga tjej jag vet). Det är för långt för att dra här, men det ledde till en del reflektioner över livet. 


Efter det bar dagen till Torsångs café där jag spenderade tid med min allra bästa vän Helena och hennes familj. Helena som är den människan som jag mest är mig själv med av alla som finns tror jag. Den som, förutom min familj, känt mig längst. 


Efter det hade Wilma och Clara två underbara kompisar här och vi var ute och åkte bil med rutorna nervevade och sjöng "Dansa Pausa" och allt vad Sean-Banan-slagdängor-heter och sjöng och skrattade. Befriande är nog rätt ord. 


Vi avslutade kvällen med kött som grillats och pasta med färskriven parmesan, olivolja, flingsalt och svartpeppar som vi åt utomhus. 


Dagen kunde heeeelt klart varit sämre :) 


På bilderna ovan så ser ni en tavla jag målade igår kväll. Oavsett hur mycket jag har att göra, eller måla, eller jobba med, så behöver jag alltid hitta tid för det där kravlösa målandet. När man får en pensel i handen och inte vet vad det ska bli. Det blev i alla fall en cupcake i flera olika sorters material (inte helt olik den jag har intatuerad på innerarmen) med ett rån på mitten. Sweetheart står det, och den står nu i butiken. Finns till salu för 350:- Uppspänd canvas 20x20 cm. 


Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Vilken underbar dag du verkar ha haft♥
    underbart duktig på att skriva och måla är du med..hA nu en underbar dag!!
    Hälsningar Gabriella

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad