Bakgrund

tisdag 6 juni 2017

Dopstol till Alexander







En dopstol till en liten Alexander. På sitsen den fina dikten önskan

Vi önskar dig inte guld mitt barn
Ej heller pengar och makt
Vi önskar dig modet att vara dig själv
Och stå för det du sagt
Vi önskar dig inte en stenfri väg
Men kraften att vägen gå
Vi önskar dig kärlek i rikliga mått
Och vänner att lita på

Dikten är skriven av Inger Törnqvist. Och nyligen fick jag ett mail ifrån hennes son Ingvar Törnqvist som skrev 
att boken diktsamlingen heter I min susande skog. Ni som följt mig ett tag vet ju att vi har haft den här diskussionen uppe flera gånger, under ganska lång tid ryktades det om att det var Peter Lemarc som var författare. Men nu vet vi att det är Inger Törnqvist och ingen annan. Och för den som vill läsa fler av hennes dikter så går det säkert att köpa diktsamlingen på nätet. 

Dopstolar görs på beställning till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris 1 000:- exkl frakt. Du väljer själv mellan dikt eller symbol på sitsen. 

Kram/Veronica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad