Bakgrund

måndag 2 september 2013

Canvastavla 30x30 cm





Alla åldrar på barnen har sin charm, men frågan är om inte 4-5-åringen är något alldeles speciellt. Livet är ganska bekymmersfritt men man börjar ändå tänka på det stora och det lilla. Den här konversationen hade jag med min Clara igår kväll och det tycker jag är ett bra exempel. 

Clara: Mamma, hur kan man bli en tomte om man är ett barn? 
Jag trodde att hon själv ville bli en tomte när hon blev stor, så jag svarade därför: 
Jag: Tomte är ingenting man blir Clara, det är något man föds till. Man kan inte bli en tomte. 
Clara: Men mamma, var tomten alltså stor fast han var en bäbis då? 

Ja.. hmm. Vad svarar man på det =) Clara längtar redan efter tomten, men det är inte helt lätt att ha en 8-åring samtidigt hemma som är ytterst skeptisk. 

Wilma 8-åringen var väldigt skeptisk även mot Lollo & Bernie när vi var i Thailand. Kanske tack vare filmen Sune i Grekland. Hon och Clara följde därför en dag efter Lollo efter uppträdandet i frukostsalen och smög på dessa. När Lollo och Sunwingtjejen öppnade dörren till sitt förråd upptäckte dom hur flera "huvuden" hängde på rad i omklädningsrummet. Där hängde huvuden av Lollo, Bernie och Woodie på rad med kroppen hängandes nedanför... Busungar :) Men Clara lade ingen större vikt vid det som tur var. 

På bilden en canvastavla som är i storlek 30x30 cm. Den har en kombination av två olika fina strofer. 

Kram/Veronica

PS Beställningar görs till ljusarumidalarna@gmail.com. Pris, exempel som ovan, 550:- exkl frakt 60:- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad