Bakgrund

fredag 12 november 2010

Pall, bräda och sockerlåda

Bräda med text ur Kents fina sång, "Utan dina andetag". Det måste väl vara en
av de finaste kärlekssånger som skrivits på svenska i modern tid.



Den här sockerlådan fyndade jag på loppis för en tid sedan.
Den har stått under linneskåpet jag har i vardagsrummet.
Och som en musikälskande familj har vi mycket noter. Jag har
spelat piano sedan barnsben, och alla i familjen tycker om att
spela gitarr och sjunga. Så lådan passade bra till just det –
våra böcker och noter om musik.






På lördags döps två små tvillingar, Annie och Maud.
Den här pallen ska bli en present till dopet.

Idag fick jag följa med Wilma till dagis och deras utflykt till biblioteket. Det känns lite som att få ta del av en annan verklighet, som deras fina fröknar får vara med om varje dag. Att få vara med i nuet och lyssna på en spännande saga i sagogrottan. Och deras härliga funderingar och tankar. Det var oerhört roligt!

En underbar helg önskar jag dig! Jag ser fram emot mys, god mat och ett glas rött vin ikväll!
Kram/Veronica

4 kommentarer:

  1. Första gången jag kikar in här. Vilken fin blogg du har. Ska fortsätta följa dig och dina vackra skyltar. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för hjälpen med den fina doppresenten till Annie & Maud. Den blev verkligen uppskattad och vi var stolta över att ge bort en sådan fin present. Jag tittar ofta in här hos dig och njuter av alla vackra ting.

    God Jul!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Tack tack! Vad glad jag blir!!! Roligt att ni hälsar på här och kikar på vad jag gör.

    Lena, vad roligt att mottagarna tyckte om presenten! Jag blir så glad!!

    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Min första gång som jag är inne och kollar på din blogg.
    Skulle verkligen vilja ha en sådan skylt med "utan dina andetag" på. Hade passat perfekt i mitt sovrum. Vad kostar en sådan? :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad